کوثر خبر

پایگاه خبری تحلیلی

کوثر خبر

دوشنبه 26 شهریور 1403

فعال فرهنگی، مذهبی و اجتماعی عنوان کرد:

حضرت زینب(س) هویت بخش نهضت عاشورا بود

حضرت زینب(س) هویت بخش نهضت عاشورا بود

فعال فرهنگی، مذهبی و اجتماعی گفت: ماهیت و هویت واقعه کربلا و نهضت عاشورا را حضرت زینب(س) تبیین کرد.

پروین قربان زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «کوثر خبر»، نقش زن در جامعه اسلامی و در عرصه های متعدد اجتماعی، فرهنگی و ... حیاتی عنوان کرد و اظهار کرد: اساس و پایه زندگی در یک خانواده بستگی به رفتار و اعمال بانوی خانواده دارد؛ این زن و مادر است که می‌تواند با تدبیر خود لکوموتیو خانواده را در ریل حرکت دهد یا از خط خارج کند.

وی ادامه داد: زن برای همسر و فرزندانش نقش محوری داشته و در جهت دهی به زندگی در تربیت فرزندان و در نقش آفرینی بعنوان یک مشاور برای همسرش رسالت خطیری را دنبال می کند.

قربان زاده ابراز کرد: برخی اخلاق های نوظهوری هستند، همچون چشم و هم چشمی که متاسفانه باعث افزایش ۸۰ درصدی معضل اجتماعی طلاق و ... شده و زندگی مشترک زوجین را به کامشان تلخ می‌کند؛ زوجین بخصوص زن نباید اجازه دهند در همان ابتدای زندگی آن چیزهایی که ندارند و قطعا بعد ها به آن دست پیدا خواهند کرد، زندگی مشترکشان را به نابود بکشاند.

این معلم قرآنی، حضرت زینب(س) را بهترین الگو و اسوه زندگی برای یک بانو عنوان کرد و افزود: نقش محوری بزرگ‌بانوی دشت کربلا حضرت زینب کبری سلام‎الله‎علیها به عنوان پیام‌آور نهضت عاشورا نشان می‌دهد جایگاه زن در اسلام بیش از پیش مهم و تاثیر بسزایی در حیات یک خانواده دارد.

این فعال فرهنگی، مذهبی و اجتماعی اضافه کرد: واقعه کربلا را حضرت زینب(س) تبیین کرد و نهضت عاشورا را ایشان با خطبه هایشان زنده نگه داشت؛ در واقع ایشان در اوج مصیبتی که به خانواده اش گذشته بود، با صلابت و اقتدار واقعه کربلا را هویت بخشید.

قربان زاده در پایان با بیان اینکه باید زینب گونه در برابر مسائل و مشکلات زندگی ایستاد و مقاومت کرد، گفت: قامت یک شخصیت تاثیرگذار در محافظت از خانواده، نقش‌آفرین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... حضرت زینب (س) آن هم پس از واقعه کربلا، پیامی است که بانوان جامعه اسلامی لازم است در آن بیشتر تامل و تفکر داشته باشند.


انتهای خبر/ ع

اشتراک‌گذاری

  • حضرت زینب(س) هویت بخش نهضت عاشورا بود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو به‌اضافه دو