کوثر خبر

پایگاه خبری تحلیلی

کوثر خبر

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 47
  • بازدید: 10
  • 1403/07/23 - 09:06:48

به مناسبت روز روستا و عشایر برگزار شد؛

میز خدمت در روستای عشایری آرپاچایی کوثر

میز خدمت در روستای عشایری آرپاچایی کوثر

به مناسبت روز روستا و عشایر، میز خدمت در روستای عشایری و صعب العبور آرپاچایی شهرستان کوثر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «کوثر خبر»، به مناسبت روز روستا و عشایر میز خدمت در روستای عشایری و صعب العبور آرپاچایی شهرستان کوثر با حضور مدیران کل امور روستایی استانداری، مدیر کل امور عشایری، معاون مدیر کل برق استان، معاون اداره کل نوسازی و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد.
این مراسم که در مسجد روستای آرپاچایی برگزار شد؛ مسئولان استانی و شهرستانی ضمن بیان مسائل و مشکلات حوزه عشایری و روستایی نسبت به حل مسائل مردم عشایر نشین شهرستانن کوثر قول مساعد دادند.
مطلب صادقلو، فرماندار شهرستان کوثر در حاشیه این مراسم اظهار کرد: بهسازی و تسطیح راه های عشایری شهرستان کوثر در سال 1402 با اعتبار بالغ بر 1  میلیارد و 500 میلیون تومان انجام شده و در سال جاری نیز ایجاد راه های دسترسی به ییلاق های بابا رشید و یارپاق لیق توسط اداره کل امور عشایری در چند روز آینده صورت خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد: زیباسازی، تعمیر و تجهیز 2 مدرسه عشایر نشین بِنَماران و آرپاچایی با اعتبار بالغ بر 100 میلیون تومان توسط اداره کل نوسازی مدارس استان، تحویل تانکر آب 1000 لیتری و پنل های دستی خورشیدی به مردم عشایر نشین آرپاچایی، ایجاد خانه بهداشت در این روستا توسط شبکه بهداشت و درمان کوثر، افزایش سهم آرد مردم عشایر نشین شهرستان توسط اداره کل امور عشایری و ثبت نام جاماندگان عشایر توسط اداره کل امور عشایری از جمله مصوبات حضور مسئولان استانی و شهرستانی در راستای مرتفع ساختن مشکلات مردم عشایر نشین آرپاچایی بود که در آینده ای نزدیک انجام خواهد گرفت.
در پایان مراسم از عشایر نمونه و فعال در حوزه های متعدد تقدیر به عمل آمد. 
گفتنی است که در پایان مسئولین استانی و شهرستانی ضمن حضور در مدرسه هدف آرپاچایی از معلم و دانش آموزان این مدرسه تجلیل کردند.
بازدید از مطبخ اهالی عشایر نشین آرپاچایی و تحویل آرد به آنها از جمله دیگر برنامه های اجرا شده در روز روستا و عشایر بود.

انتهای خبر/ ع

اشتراک‌گذاری

  • میز خدمت در روستای عشایری آرپاچایی کوثر

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای یک