کوثر خبر

پایگاه خبری تحلیلی

کوثر خبر

یک‌شنبه 18 شهریور 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 4
  • بازدید: 70
  • 1403/04/01 - 08:00:00

مدیر جهاد ‌کشاورزی شهرستان کوثر خبر داد:

برداشت سالانه ۴۴ هزار هکتار محصولات کشاورزی از مزارع شهرستان کوثر

مدیر جهاد ‌کشاورزی کوثر از برداشت سالانه ۴۴ هزار هکتار محصولات کشاورزی از اراضی دیم و آبی این شهرستان خبر داد.

برداشت سالانه ۴۴ هزار هکتار محصولات کشاورزی از مزارع شهرستان کوثر
خیبرعلی جلیلی در گفتگو با خبرنگار کوثر خبر ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: شهرستان کوثر در اجرای قانون رفع تداخلات اراضی زراعی و باغی دومین شهرستان در سطح استان می باشد که این طرح را به اتمام رسانده و حدودا ۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی تصویب شده است.

وی ادامه داد: از این مقدار اراضی، سطح ۴ هزار و ۱۴۰ هکتار به باغات و ۵۶ هزار و ۸۶۰ هکتار به زیر بخش های مختلف زراعت اختصاص یافته است.

جلیلی خاطر نشان کرد: از جمله محصولات باغی شامل سیب، گردو، به، زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل و ... می باشد و محصولات زراعی از جمله گندم، جو، حبوبات، سیفی جات، دانه های روغنی، گیاهان دارویی و علوفه دامی می باشد.
وی همچنین از اجرای طرح انتقال آب کشاورزی به طول  ۵۹ کیلومتر و احداث، بازگشایی و تسطیح ۶۰ کیلومتر جاده های بین مزارع، اجرای طرح جهت تولید در دیم زار ها به میزان ۲۵ هزار هکتار با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اجرای طرح سرشاخه کاری گردو، احداث باغات دیم و آموزش و ترویج بهره برداران زیربخش‌های های مختلف کشاورزی، طرح اصلاح نژاد دام سنگین و سبک و ارائه تسهیلات بانکی در زیربخش‌های های مختلف کشاورزی خبر داد.

انتهای خبر/ ع

اشتراک‌گذاری

  • برداشت سالانه ۴۴ هزار هکتار محصولات کشاورزی از مزارع شهرستان کوثر

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سی به‌اضافه سه