کوثر خبر

پایگاه خبری تحلیلی

کوثر خبر

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 34
  • بازدید: 34
  • 1403/05/29 - 02:09:17

امام جماعت اهل تسنن شهرستان کوثر؛

عاشورا؛ نقطه عطف بین مسلمین است

عاشورا؛ نقطه عطف بین مسلمین است

امام جماعت اهل تسنن روستای هشین شهرستان کوثر، واقعه عاشورا و اربعین حسینی را نقطه عطف بین مسلمین جهان عنوان کرد.

حاج مصدق جامع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «کوثر خبر»، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین و ماه محرم، اتحاد و همبستگی بین مسلمین را اساس پایداری در برابر فتنه ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: فلسفه عاشورا در واقعه کربلا احقاق حق در برابر ظلم بود؛ هر کسی از هر دین و مذهبی که در فلسفه واقعه کربلا تفکر کند، قلب و روح او بیدار خواهد شد چرا که امام حسین و یارانش برای تحقق عدالت الهی به شهادت رسیدند.

 امام جماعت اهل تسنن روستای هشین شهرستان کوثر خاطر نشان کرد: آزادگی، عدالت خواهی و زنده نگه داشتن مکتب الهی ۳ اصل مهم در واقعه کربلا بود؛ امروز نیز دهها میلیون مسلمان جهان در پیاده روی اربعین نیز با تاکید بر همان اصول فلسفه عاشورای حسینی را زنده نگه داشته اند.

جامع، پیاده روی اربعین را مقدمه آزادی قدس شریف بیان کرد و گفت: اتحاد و همبستگی در اربعین حسینی به نماد و نقطه عطف بین مسلمین تبدیل شده است؛ این مهم نیز از برکات قیام سید الشهدا بوده و انشالله مقدمه شکست صهیونیست‌ها در غزه نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیام مردم غزه در راستای قیام سید الشهدا است، ادامه داد: لازم است همبستگی مسلمین جهان بیش از پیش در برابر ظلم رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه نیز انجام گیرد تا جامعه بین المللی که خود را به خواب زده اند، شاید بیدار شوند.

امام جماعت اهل تسنن کوثر ابراز کرد: انقلابی که از مکتب عاشورا تشکیل شد، این روزها پس از ۱۴۰۰ سال با شعار آزادگی و عدالت خواهی همچنان پایدار بوده و تمدن بزرگی را به نام تمدن اسلامی به وجود آورده است.


انتهای خبر/ ع

اشتراک‌گذاری

  • عاشورا؛ نقطه عطف بین مسلمین است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وچهار منهای نه