کوثر خبر

پایگاه خبری تحلیلی

کوثر خبر

دوشنبه 26 شهریور 1403

امام جمعه کوثر:

اربعین، راه قدس را هموار کرده است

اربعین، راه قدس را هموار کرده است

امام جمعه کوثر گفت: اربعین حسینی، راه کربلا را برای آزادسازی قدس شریف هموار کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کوثر خبر اظهارکرد: در آستانه اربعین حسینی و در راستای خدمت رسانی به مردم و زائران کربلای معلی، موکب عزاداران حسینی به همت اهالی معظم شهرستان کوثر در جاده سرچم(سه راهی فاراب) برپا شد.

وی با بیان اینکه این سنت حسنه سال هاست در آستانه اربعین توسط خود مردم مدیریت می شود، افزود: ارائه غذای گرم، اسکان برای زائران، پذیرایی با چای و ... از جمله خدماتی است که شیفتگان سید و سالار شهیدان به مردم و زائران ارائه می دهند.

خطیب جمعه کوثر یاد آورد شد: در این موکب که از ۲۵ مرداد به منظور پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین و محقق ساختن شور و شعور حسینی دایر شده است برنامه‌های مذهبی، سینه زنی، زیارت عاشورا و ... اجرا می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین که سالانه به تعداد زائران آن نیز افزوده می شود؛ مصداق بارز جمله "راه قدس از کربلا می گذرد" است و این شاهکار جمهوری اسلامی ایران، رهنمود های رهبر کبیر انقلاب و تدابیر مقام معظم رهبری است که مسیر را برای فتح قدس شریف هموار کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین بیگی اضافه کرد: این واقعه کربلا و حقانیت امام حسین (ع) و یارانش بود که اسلام اصیل و ناب محمدی صلی‎الله‎علیه‎واله را برای جهانیان تبیین کرد، دینی به دور از تفرقه‎افکنی بین شیعه و سنی و به دور از افراط و تفریط و بدعت‎ها.

امام جمعه کوثر در پایان با بیان اینکه اربعین حسینی، راه کربلا را برای رسیدن به قدس شریف هموار نموده است، گفت: به حول قوه الهی و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، قدس عزیز در آینده ای نزدیک از حضور لوث باند جنایتکار صهیونیست آزاد خواهد شد؛ نتانیاهو ضربه شست سربازان ولایت را در عملیات وعده صادق چشیده است و حالا از نگرانی و ترس از وعده صادق 2  به مذاکرات متوسل شده و دست به دامان پدرخوانده خود آمریکا و اعراب است.



انتهای خبر/ ع

اشتراک‌گذاری

  • اربعین، راه قدس را هموار کرده است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده منهای یک